Maak jullie geen zorgen, de overheid stort het geld, vraagt een leuk rentepercentage van een paar procent, en geeft wat staatsobligaties uit tegen 0%. Ik snap niet waarom het aandeel bestaat, er zal nooit winst of dividend zijn, laatste dividend was in 2006.. Ze kunnen wellicht de rente op de schulden geeneens betalen. Maar dat is ook niet de bedoeling van de overheid, het is gewoon een staatsbedrijf en winsten gaan naar de overheid in de vorm van rente. En de verliezen worden bijgepast. Niemand zal/kan het bedrijf overnemen. Als het aandeel omhoog gaat is dat gewoon lucht. Ik zou als overheid alleen de naam KLM kopen en wat tweedehands vliegtuigen kopen die tegen flinke kortingen te koop zijn nu.
Die miljarden hadden ze beter meteen aan WW uitkeringen kunnen uitgeven. Nu betalen ze miljarden en over 6 maand staat de helft van de mensen toch op straat en kunnen de WW in.
Als het een kleine vloot word kan er meteen minder gevlogen worden, dat zogenaamde CO2 en Stikstof HOAX probleem meteen opgelost zodat we weer huizen kunnen bouwen. Maak van lelystad een goede luchthaven voor vracht. Outsourcen naar Istanboul zal men ook weinig uitmaken, kan Nederland weer zeggen dat er minder CO2 uitstoot is en aan de voorwaarden voldoet. (niet dat het uitmaakt, die CO2 waait wel naar de rest van de wereld vanaf Istanboel.
Natuurlijk wil de overheid dat het aandeel gaat stijgen zodat ze hun verlies op papier wat kunnen beperken. We hebben gezien wat dat heeft opgeleverd bij ABN Amro. De introductieprijs van ABN Amro was 17,75 euro. Ze wilden toen nog niet alle aandelen verkopen omdat er dan nog 5 miljard verlies zou zijn ten opzichte van de financiële injectie die ABN Amro kreeg de vorige crisis.... Gelukkig kun je ABN nog shorten, die gaat naar de 3 euro.