prinszicht schreef op 5 februari 2020 22:28:
[...
Mailen! Heb ik net ook gedaan. Niet meer vloeken. Maar actie....
2 of 6 draadjes. Onze chef heeft er baat bij. Gewoon over en weer posten. Maar ook een bericht naar de AFM :
info@afm.nl.
Voorbeeld:
Geachte AFM,
2 collega’s bij dezelfde bank verspreiden afwijkende berichten over PostNL inzake de ontwikkelingen binnen het bedrijf. De 1 is CEO van PostNL en werkt als commissaris bij ing. Zij beweert dat de groei binnen de afdeling Parcels conform de Outlook is. Ondanks een eenmalige groeivertraging in q3 2019. Dus wij aandeelhouders zijn in afwachting van een mooie update welke tot aan 2018 keurig na Sinterklaas werd gedeeld met alle stakeholders. Dit jaar niet, toevallig.
De ander is adviseur bij dezelfde bank en beweerde onlangs het tegenovergestelde. Namelijk dat zijn collega, tevens CEO van PostNL, een verkeerde voorspiegeling van zaken geeft en dat de groeivertraging structureel is alsmede dat de kosten van de operatie hoger zijn dan verwacht. De collega heet Marc Zwartsenburg.
Deze mededeling kwam toevallig in een gesloten periode voor PostNL. Dit terwijl aandeelhouders al vanaf medio 6 december vragen om een update van de volumes. U bent op de hoogte van deze casus.
Shorts maken handig gebruik van dit zogenaamde vacuüm in het gebrek aan transparantie in de communicatie van deze 2 ING collega’s. Ofwel, ze drukken de koers naar een nieuwe low. Als toezichthouder heeft u de schone taak om arbitrair op te treden en partijen te dwingen tot openheid. Het is namelijk onmogelijk te weten wat het exacte volume wordt. Of anders, als deze informatie op enig niveau bekend is, dan moet dat gedeeld worden met de markt.
Kunt u beide collega’s bij ing dwingen tot openheid. Dat lijkt mij een schone overheidstaak en dan in het bijzonder voor de AFM. Want zowel de overheid, die een overname door BPost indirect blokkeerde, als de AFM, die ongetwijfeld kennis heeft van het collectief handelen van de shorts, zijn debet aan de huidige koers.
Het enige wat wij vragen is openheid en transparantie in het kader van de code van Manen. Waardecreatie voor alle stakeholders op de lange termijn.