rene66 schreef op 28 februari 2019 19:34:
AMG is qua bedrijf, de corebusiness en de ontwikkelingen gewoon heel goed bezig.
Met betrekking tot communicatie en het verkrijgen van aandeelhouderwaarde zijn ze slecht bezig. Aandeelhouderswaarde is niet alleen de waarde van het bedrijf maar ook de waarde op de beurs.
Qua informatievoorziening zouden ze beter hun best moeten doen, de websites vooral die van Vanadium is nog steeds een schande. Ze hebben nog steeds geen Twitter account en ik ben ze nog niet tegen gekomen bij bijeenkomsten waar veel concurrenten wel aanwezig zijn.
In plaats van het verhogen van het dividend, hadden ze het geld moeten gebruiken voor een buyback en wellicht nog een miljoen of 25 moeten lenen om aandelen goedkoop in te kopen. Topperke gaf eerder aan dat AMG veel geld nodig heeft voor de ontwikkelingen, maar 25 miljoen zou toch haalbaar moeten zijn.
Tenslotte hebben al veel mensen al een jaar of twee aan AMG gevraagd om het aandeel in de VS te activeren (de beursnotering daar). Op die manier zorg je ervoor dat beleggers in de VS aandelen AMG gaan kopen.
Europa (de EU) is helaas het verloren continent geworden voor beleggers. De partijen (zowel banken, investeerders, particulieren) met geld zitten in de VS en willen alleen beleggen in dollars.
De aandeelhouders lijken een klein beetje vergeten te zijn door AMG, wil je shorters uitroken dan doe je dat niet alleen met goede cijfers, dat is inmiddels wel gebleken. Nieuwe grote beleggers die meestal gaan voor een procent of 3 tot max 5 stappen door de aanwezigheid van shorters ook niet in AMG. Het blijft jammer dat AMG niet door lijkt te hebben hoe de wereld in elkaar zit, een eenvoudige actieve beursnotering in de VS lijkt mij toch niet een onmogelijke opgave.