Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.042 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 » | Laatste
Baksteen
0
De margin loopt op bij Saxo indien de koers van de onderliggende waarde stijgt of daalt, en je Dichterbij de expiratie komt
A3aan
3
Lijkt zo mooi. Lagere tarieven, maar nu komen de addertjes onder het gras vandaan. Ja voor kleine belegger met transacties tot 5000 euro gaat er op voortuit, soms wel 70%. Maar de grote beleggers worden deels toch gepiepeld. Grote order kost nog altijd maximum 75 euro. Bij DeGiro 3,00 euro. Het lijkt erop dat men het verdienmodel bij Saxo verlegd naar geldposities. Debetrente is fors verhoogd. Creditrente ineens niet meer op kasgeld tot 100.000 euro. En dan nog een verandering die nergens aangegeven is. Bij kasgeld werd de rente dagelijks opgeteld in het kasscherm. Op 13 mei wordt een bedrag vermeld hoeveel opgebouwd in mei. Op 14 mei is dat bedrag ineens 30% minder terwijl het kasgeld gelijk was gebleven. Daarover navraag gedaan en kreeg een stom antwoord dat rente dagelijks berekend wordt en niets over dat het totaal op 14 mei ineen s veel lager was en hoe dat kwam. Met terugwerkende kracht wordt de creditrente berekend over kasgeld min aftrek van geld wat men gevangen heeft voor geschreven opties en dat scheelt een slok op een borrel. Alhoewel nieuwe tariefstructuur pas 13 mei is ingegaan pas men die renteberekening al toe vanaf 1 mei. En er vervalt bij mij een jarenlange afspraak en op mijn bezwaar hierover krijg ik een bericht terug dat als het mij niet bevalt ik over kan stappen naar een andere broker en dat men daar 25 euro per positie voor berekend.
Ik zal wel geen grote klant zijn, maar ik denk dat vele klanten toch niet, zoals ik, per jaar toch rond 15.000 euro transactiekosten betaald. Zo word je tegenwoordig behandeld, ook al bemn je al meer dan 20 jaar klant met Binckperiode erbij.
voda
0
Schandalig dit A3aan. Zo ga je toch niet met een wel zéér goede klant om?

Zelf heb ik daar ook nog maar 1 aandeel staan, vanwege een groot verlies (Novacyt). Ik wil ze nog niet daar wegdoen. Waarom verkoop je niet het grootste gedeelte en ga je b.v. naar DeGiro?

Met jouw vermogen en hoeveelheid transacties zal je daar veel besparen lijkt mij.
Linke Bull
0
Volgens mij is er meer aan de hand met Saxo.
Het vertrouwen is bij mij weg. Goede klanten krijgen te maken met behoorlijke extra kosten en renteverliezen. Je wordt steeds onbehoorlijker behandeld en het je niet bevalt ga je maar weg. Bovendien veranderen er juridische aspecten en ga je volgende maand over naar het een ander depositogarantlestelsel.
rene l
1
quote:

A3aan schreef op 18 mei 2024 13:34:

Zo word je tegenwoordig behandeld, ook al bemn je al meer dan 20 jaar klant met Binckperiode erbij.

Bij mij is het niet veel anders Adriaan ondanks dat mijn porto een heel stuk minder zal zijn dan die van jouw.

Zelf denk ik nog regelmatig terug aan het mooie platform van Binck.
Simpel, éénvoudig, compleet, en zeer intuitief, alleen al de Homepage, daar was alles wat belangrijk was op te zien en je kon makkelijk doorklikken naar eigenlijk zo'n beetje alles.
Ook het simpel klikken tussen bijvoorbeeld de Nederlandse indexen waarna je direct alle koersen zag.
En bij opties, nu geen historische grafieken meer met volumes, na na sluiting van beurzen staat alles nagenoeg op zwart.

Mij is bij de overname van Binck door Saxo door Saskia zwart op wit beloofd dat ik nooit geen servicekosten zou hoeven te betalen door een akkefietje vanuit het verleden.
Ook kon je bij vragen gewoon bellen en kreeg je ook een persoon aan lijn die er verstand van had, het snapte, en je werd een tijdje later altijd teruggebeld met een passende oplossing waarmee ik mij over het algemeen wel in kon vinden.
En nu, deze week, wat woordenwisselingen hierover, per abuis heb ik de achternaam van Saskia ook verkeerd geschreven, ik noemde haar per vergissing Saskia Swart, maar dat heeft dan weer een andere reden.
Maar ja, eerst door die chat-robot, dat roept al heel veel frustraties en onbegrip op.

De communicatie verloopt zeer stroef, éénrichtingsverkeer, en daar moet je het maar mee doen.
Of dat de nieuwe Chinese strategie is, tot op heden geven ze ieder geval nog geen krimp.
Ik op mijn beurt ben echter slecht in het begrip opgeven.
Wees echter maar blij dat je nog de mogelijkheid dat je op kunt stappen en dat ze je niet op gaan pakken Adriaan en dat Vincent plotseling met zijn zwarte Skoda bij je voor de deur staat.

Ik durf wel te beweren, Binck is voor de poedelprijs verkocht aan Saxo, zonde, doodzonde, en daar is van mij uit ook alles mee gezegd.
Turfbaas
0
Over het platform ben ik op zich wel te spreken. Dat met servicekosten is voor mij als ‘bottomliner’ wel een dingetje. Ga er vanuit dat de VEB dit in de gaten houdt en ben benieuwd of wij bottomliners, door de vele wijzigingen, ooit nog aanspraak gaan maken op restitutie van de betaalde afkoopsommen.
maci
0
quote:

Turfbaas schreef op 20 mei 2024 11:13:

Over het platform ben ik op zich wel te spreken. Dat met servicekosten is voor mij als ‘bottomliner’ wel een dingetje. Ga er vanuit dat de VEB dit in de gaten houdt en ben benieuwd of wij bottomliners, door de vele wijzigingen, ooit nog aanspraak gaan maken op restitutie van de betaalde afkoopsommen.
Gelden de regels van de betaalde afkoopsommen niet meer? Ik heb daar niet over gelezen voor/na de overname door Saxo.
A3aan
1
Alle afspraken gemaakt met Binck zijn door Saxo gewoon van tafel geveegd, ondanks feit dat Saskia Schep destijds bij overdracht zwart op wit verklaarde dat tarieven en afspraken gehandhaafd zouden worden . Dat gebeurde dus niet. Geprobeerd met Saskia in contact te komen en die liet toen weten geen tijd te hebben omdat ze haar vakantie aan het voorbereiden was. Dus met die afkoopsommen zal het ook wel nooit goed komen. Ze hebben gewoon lak aan klanten is mijn ervaring. Akkoord gaan of oprotten.
objectief
0
quote:

rene l schreef op 18 mei 2024 17:38:

[...]

Ik durf wel te beweren, Binck is voor de poedelprijs verkocht aan Saxo, zonde, doodzonde, en daar is van mij uit ook alles mee gezegd.
Dat lijkt me logisch; de tent moest nood gedwongen verkocht worden omdat de tarieven te laag waren om rond te komen..
graham20
0
quote:

objectief schreef op 20 mei 2024 20:52:

[...]

Dat lijkt me logisch; de tent moest nood gedwongen verkocht worden omdat de tarieven te laag waren om rond te komen..
Onverbiddelijke logica. Je kan je tarieven natuurlijk niet zelf verhogen.
objectief
0
quote:

graham20 schreef op 21 mei 2024 08:55:

[...]

Onverbiddelijke logica. Je kan je tarieven natuurlijk niet zelf verhogen.
Mee eens, dan waren de klanten massaal in opstand gekomen en was een failliet het logische gevolg geweest.
Pinoooo
1
quote:

Turfbaas schreef op 20 mei 2024 11:13:

Over het platform ben ik op zich wel te spreken. Dat met servicekosten is voor mij als ‘bottomliner’ wel een dingetje. Ga er vanuit dat de VEB dit in de gaten houdt en ben benieuwd of wij bottomliners, door de vele wijzigingen, ooit nog aanspraak gaan maken op restitutie van de betaalde afkoopsommen.
Ik heb nog nergens gelezen dat de VEB tarieven ook gaan wijzigen en als ze als zouden wijzigen wat dan de tarieven zouden gaan worden.
Zie ook: www.help.saxo/hc/nl/articles/44032985...

VEB tarieven lijken ongewijzigd.

Opvallend is natuurlijk wel dat sommige klanten voordeliger uit zouden kunnen zijn met de nieuw aangekondigde tarieven.
Turfbaas
0
Dankje Pinoooo, ik kreeg in mijn scherm bij Saxo paar keer melding over servicefee en was daarom even in verwarring. Als dit blijft gelden ook sluiten opties nog gewoon gratis.

Afkoopsommen is inderdaad afgeschaft maar bij opheffen Bottomline heb je volgens mij recht op restitutie van in het verleden betaalde bedragen. Overigens mis ik Ron Kersten al een tijd. Hij wist hierover vaak ook wel iets zinnigs te melden.
Pinoooo
0
quote:

Turfbaas schreef op 22 mei 2024 07:22:

Dankje Pinoooo, ik kreeg in mijn scherm bij Saxo paar keer melding over servicefee en was daarom even in verwarring. Als dit blijft gelden ook sluiten opties nog gewoon gratis.

Afkoopsommen is inderdaad afgeschaft maar bij opheffen Bottomline heb je volgens mij recht op restitutie van in het verleden betaalde bedragen. Overigens mis ik Ron Kersten al een tijd. Hij wist hierover vaak ook wel iets zinnigs te melden.
Afkoopsom was voor bewaarloon. Die afspraken komen ze gewoon na, geen servicefee en geen bewaarloon. Iedere overnemende partij heeft dit tot nu toe gerespecteerd. Ook Alex/Binck. Want ook al gebruikten ze de naam, de Bottomline was hiermee al afgeschaft.
voda
2
quote:

Turfbaas schreef op 22 mei 2024 07:22:

Dankje Pinoooo, ik kreeg in mijn scherm bij Saxo paar keer melding over servicefee en was daarom even in verwarring. Als dit blijft gelden ook sluiten opties nog gewoon gratis.

Afkoopsommen is inderdaad afgeschaft maar bij opheffen Bottomline heb je volgens mij recht op restitutie van in het verleden betaalde bedragen. Overigens mis ik Ron Kersten al een tijd. Hij wist hierover vaak ook wel iets zinnigs te melden.
Ron kijkt al een tijdje niet meer mee:

www.iex.nl/Leden/1099982/Ron-Kerstens...
A3aan
0
Service fee is niet opgeheven. Je krijgt het als tegoed geboekt voor de volgende maand en daar worden de eerste aan/verkoopkosten van betaald. Doe je in die maand geen transactie dan heb je gewoon service fee betaald. Een soort dwang om je aan te zetten aan/verkopen te doen in de volgende maand.
Geen kosten opties sluiten onder 10 cent is vervallen, dus bestaat niet, Viel niet over te praten. Men maakt voor niemand meer een uitzondering kreeg ik te horen.
ffff
0
Men maakt voor niemand meer een uitzondering kreeg ik te horen....... Schrijft Adriaan hierboven.
Op zich, Adriaan, vind ik dat een fantastische maatregel in een bedrijf met zoveel verschillende klanten, vroegere afspraken en vroegere verplichtingen.

Op een gegeven moment: Gewoon één te volgen lijn en als je het niet bevalt: Daar is de deur. Vanuit het ogpunt van Saxo goed te begrijpen en wat mij betreft verstandige bedrijfsvoering

Verder lees ik ook dat jullie ook veel last hebben van die chatbot-antwoorden. Zelf heb ik daar ook regelmatig last van gehad, uiteraard bij andere banken.
Je vraag wordt niet door een mens van vlees en bloed bekeken, maar gaat door een of ander AI-werktuig. Die geven regelmatig gewoon geen ter zake doende antwoord op je vraag maar lullen eromheen....

Peter
voda
0
quote:

A3aan schreef op 22 mei 2024 12:47:

Service fee is niet opgeheven. Je krijgt het als tegoed geboekt voor de volgende maand en daar worden de eerste aan/verkoopkosten van betaald. Doe je in die maand geen transactie dan heb je gewoon service fee betaald. Een soort dwang om je aan te zetten aan/verkopen te doen in de volgende maand.
Geen kosten opties sluiten onder 10 cent is vervallen, dus bestaat niet, Viel niet over te praten. Men maakt voor niemand meer een uitzondering kreeg ik te horen.
Nee, niet opgeheven, maar wel een heel stuk lager. Nu 'maar' 0.01% met een max. van €40 per maand.
Zie ook mijn post van 13 mei 14:13.

Voor mij wel gunstig dus.
Bijlage:
Ron-tron system
0
quote:

voda schreef op 22 mei 2024 13:09:

[...]
Nee, niet opgeheven, maar wel een heel stuk lager. Nu 'maar' 0.01% met een max. van €40 per maand.
Zie ook mijn post van 13 mei 14:13.

Voor mij wel gunstig dus.
Moet je wel handelen de maand erop om je transactietegoed te verzilveren maar dat zal bij de meeste wel geen probleem zijn.
Ik heb een andere rekening via saxo vanuit marbella
A3aan
0
quote:

voda schreef op 22 mei 2024 13:09:

[...]
Nee, niet opgeheven, maar wel een heel stuk lager. Nu 'maar' 0.01% met een max. van €40 per maand.
Zie ook mijn post van 13 mei 14:13.

Voor mij wel gunstig dus.
Ik heb nog nooit servicekosten betaald. Op een gegeven moment kreeg ik wel de mededeling dat ik moest gaan betalen behalve als ik meer dan 500 euro transactiekosten of 75 orders per maand had gedaan. Dan werd het niet berekend. Nou, dat was voor mij geen probleem. Alleen al de eerste dagen van de maand deed ik meer dan 75 orders. Het rare was dat in één keer 25 opties als één order werd gezien.
Gaf ik gewoon 25 orders met 1 optie en ja dan waren het 25 orders. Het opvoeren van die orders met 1 stuk tegelijk kostte wel een kwartiertje maar dan was het klaar. In twee dagen 3 keer zo'n actie en maandelijkse fee was voorbij. Deed ik dan vaak met schrijven van putopties ver van de dagkoers voor 4 of 5 cent en dan weer gratis sluiten voor 3 of 4 cent. Ging altijd goed.
Lullig misschien, maar een oude rot in beleggen heeft mij ooit geleerd om zonder geweten of medelijden voor anderen in aandelen te handelen en geen stuiver cadeau te doen. Hij zei altijd. Die aardige jongens van de bank laten je lachend vallen in nood en zijn keihard. Dus jij moet dat ook zijn.
8.042 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
903,61  -1,97  -0,22%  31 mei
 Germany40^ 18.585,90 +0,48%
 BEL 20 3.918,09 +0,24%
 EURO50 5.011,20 0,00%
 US30^ 38.701,80 0,00%
 Nasd100^ 18.538,90 0,00%
 US500^ 5.280,42 0,00%
 Japan225^ 38.630,50 0,00%
 Gold spot 2.327,41 0,00%
 EUR/USD 1,0834 +0,00%
 WTI 77,14 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

VIVORYON THER... +19,75%
RENEWI +2,79%
Air France-KLM +2,20%
Vastned +2,07%
UMG +1,89%

Dalers

JDE PEET'S -4,89%
ASR Nederland -4,88%
Corbion -3,41%
Avantium -2,66%
PROSUS -2,33%